Benvingudes al nostre blog!

"Ara que estem recuperant les nostres places, també podem proposar-nos el debat sobre els nostres espais a les cases, a la vida quotidiana, en la realitat del dia a dia. Debatre el lloc de la família, els rols que sosté, els autoritarismes que reprodueix, com a lloc d'afirmació del patriarcat. Imaginar noves formes de viure les nostres relacions, a casa, a la plaça, i també en les organitzacions populars que van naixent o es van transformant atravessades per aquest temps històric insurgent"
Claudia Korol, en Buenos Aires

domingo, 2 de febrero de 2014

Cinefòrum al Banc expropiat: Febrer 2014 Cicle antipatriarcal

Feministes Indignades organitzem la sessió del 
Diumenge 9 de Febrer 
del Cicle Febrer Antipatrircal, 
al Banc Expropiat de Gràcia, a les 19hs



Cairo 678 es una película redonda basada en hechos reales. En este film se presentan tres historias de tres mujeres que viven situaciones de acoso sexual. Dos de ellas -Seba y Nelly- son de clase alta y la otra, Fayza, es de clase baja.
Nelly vive una situación de acoso sexual. Seba en cambio sufrió el rechazo de su propio prometido. Después de esta experiencia se dedica a organizar cursos de autodefensa para mujeres contra agresiones sexuales, a uno de los cuáles acude Fayza.
A lo largo del film las tres se encuentran y desarrollan una relación de admiración y solidaridad, no exenta de dificultades.

La película presenta personajes llenos de matices y que viven y consiguen transmitir su situación e historias. Cairo 678 habla de feminismo, de hechos cotidianos. Habla de abuso de situaciones angustiosas, claustrofóbicas y de miedo. Pero también de rebeldía, de resistencia y desobediencia, de solidaridad.

Año: 2010
Duración: 100 min.
País:  Egipto
Director: Mohamed Diab

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada